Helgen som gick alldeles för snabbt..

Man kan ju undra varför tiden bara flyger iväg.. Men men I Lördags åkte vi på tränings utställning i Laholm. Upp med tuppen, ingen sovmorgon där inte.. Var jättemysigt att Johan följde med. Sen att jag ställde en hund som inte alls ville var väl inte lika mysigt. Men hon fick ganska bra kritik ändå och jag är glad att vi åkte för hon behövde uppenbarligen den träningen. Men domaren sa själv att det var för kallt för att en whippet skulle vilja visa sig... Så vi får vänta tills det blir lite varmare..




Utställningen var i Laholm så efter det körde vi till Johans familj i Halmstad.. Först ut var hans syster Johanna och hennes leonberger Imma.



Hittade en jättebra grusplan som var inhägnad.. Min två små råttor var lite skeptiska till det stora lurviga monstret först men sen lekte dom jättebra.. Även om Imma inte hade en chans att hänga på...



Sen blev det god middag hos hans mamma och sen hem.. Och jag kan säga att både vi och hundarna var helt döda efter denna dagen så vi sommnade kl 21,30 en Lördagkväll.. :)

Söndagen var planerad att åka lite MC om vädret blev bra, men när vi vaknade var det regn... Så det blev en tur till stallet. Johan red Tess en runda... Måste faktiskt säga att jag är ganska imponerad av honom. Att han vill försöka göra allt själv och att han inte är rädd...



Nu kan han t.o.m sätta på tränset själv.



Så nu har han fått lite större häst, syrran och Flisan var också med på turen...

Och vädret blev faktiskt riktigt skön när vi red och vägarna torkade upp så pass att vi kunde ta en tur med MCn vid 15 tiden.. En runda ner om Vallåkra, Landskorna osv. Och det är så jäkla kul att åka..
Sen igår kväll blev det bowling med ett par kompisar och sen solsidan..
Så en riktigt lyckad helg som gick alldeles för snabbt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback