Rehab med Kira..

Johan var igår inne på Rehab i Helsingborg med Kira. Jag kan inte påstå att jag är jättenöjd med det besöket. Dom sa inte samma som veterinären sa dagen innan. Sen tycker jag att dom är onödigt försiktga så att det blir fel på det hållet. Dom vill ha henne i bur i två veckor till. Och jag anser att 10 dagars vila inte har försvagat hennes ben såpass att hon inte kan gå till bilen på parkeringen som är ca 50 m. Hon avänder det jätte fint och stödjer på det. Sen såklart är jag jätte försiktigt med henne men hon måste ju få anväda det lite så det byggs upp. Jag vet inte hur jag ska förklara det men det kändes inte som att kemin mellan oss och hon på rehab infanns. Hon förstod inte mitt resonomang och körde bara på sin linje. Men jag ska ge det en chans till. Har prata med Inger uppfödare och hon är helt på min och veterinärens linje. Hon ska gå kortare promenader och inte ha någon skena på. För hon har ju INTE haft någon fraktur. Sen ska hon inte sitta i bur mer än om hon blir jätte busig. Men det är tråkigt när man ser framemot något och så blir det bara platt fall..
Måste bara säga att vi haft en jätte bra veterinär inne på djursjukhuset Karin Löfqvist. Har gett väldigt bra information och varit jätte go med Kira.. Så med djursjukhuset är jag jättenöjd. Dom har varit toppen.. :)

Någon som har varit på Rehab i Helsingborg med sin hund som har någon åsikt??

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej! usch vad tråkigt med lillsnuttan. Men du. Jag vet att Åsa Tapani har varit jättemycket på rehab med sina hundar, Bengt och Ann-Christine Held också. Hör med dem vart de har varit och BYT!!

Kram! //Jeanette

2011-04-13 @ 15:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback