Oj vad dålig updatering det är nuförtiden..

Jag antar att jag helt enkelt har haft bättre saker för mig än att sitta vid datan.. Det mesta på hundfronten ligger dessutom nere just nu. Vi väntar på LC, rundbana och Whippet race nu till våren.. Kira har dock blivit vaccinerad mot kennel hosta. Detta vaccin sprejade man in i näsan på henne?! Det var något nytt för mig, men de gick ju bra det med. Kira var dock inte helt nöjd med det hela. Dom vägde också henne 11,8 kg väger lilla fröken. Jag tycker hon är lite tunn just nu men veterinären sa att hon var jättefin i hullet.. Men när hon sen kollade vad Kira vägde sist hon var där ( ca 1 år sedan, och då var Kkira just 1 år gammal bara) så vägde hon 11,5 kg. Så det är bara en ökning på 3 hekto på ett helt år. Det är tämligen lite kan jag tycka för hon har ju växt en del.. Men men vi ska snart göra ett foderbyte här igen och gå tillbaka til Profine som jag tyckte hon fungerade jättebra på.
Dessutom löper båda damerna, visserligen är jag glad att dom samkör det men suck vad det är jobbigt att ha två löptikar.. Dom lyssnar inte och dom bråkar hela tiden..!! Men men vi får stå ut två veckor till.. :)

Största nyheten är väl att jag gått och köpt ny häst.. En del har nog sett det på facebook.. En liten hingst, Arabiskt fullblod som ska bli skimmel men är brun.. Jag har svårt att de att han ska bli skimmel, men jag väntar med spänning.. Det är i alla fall en helt underbar liten individ.. Jätte lätt att hantera, lasta, lyfta hovar etc.. Och det ska bli så otroligt kul att börja med en häst från början.. Inte behöva rätt till andras "fel" utan alla felen blir mina egna.. Och jag hoppas att  han ska bli väldigt tillgiven mig nu när man har honom från början.
Vi hade lite namndebatt om honom.. han heter AR exclusive Prince, och det blev Prince han kommer kallas.. Så var det med det.. Det kommer till att komma en hel del updateringar om honom inom kort..





Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - livet med LCHF kost..

Himla fin är han :D

2011-02-01 @ 22:50:04
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Anette Gummesson

Hej Sara!

Jag hittade din sida på fb, så den är numera sparad så jag kan följa dig och Prince, det ska bli så spännande. Glöm inte att maila lite bildet till våren när han fällt av.

Tusen kramar från 0ss i de djupa skogarna ;))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback