Växer med uppgiften.. :)

Då har man shoppat loss på Ikea med mamma, fick handlat det mesta som jag skulle.. Nu ska bara skiten upp också.. Jag funderade ett tag på att försöka mej på det själv, men jag vill inte att det ska bli fel, så det får nog brossan eller pappa fixa..
Imorgon  blir en ganska stessig dag som jag inte riktigt vet hur jag ska få ihopp... Jag måste mocka och springa innan kl 9,00 sen skulle jag behöva rida Bettan också. Hundarna får följa med på löprundan. Jag skulle behöva sola, men det ska jag nog hinna på lunchen. Sen ska jag hämta en kompis vid 17 tiden och vidare till Röstånga där det ska gås långrunda och äta lite sen blir det väl hem och kolla lite film. Ska bli riktigt kul faktiskt.. :)

Nu är jag dessutom inne i foder-djunglen igen. Kira och Kelly som sagt inte alls lätta att ge rätt foder och som dom faktiskt äter.. Jag köpte en provpåse på Sofiero av ett foder som heter, Profine. Ett hög energi foder utan spannmål och med hög procent avav kyckling och grönsaker. Dom har ätit det med god aptit nu i snart 1 vecka.. Sen är jag lite inne på om jag ska börja med NOrdic färskfoder igen. Kira var riktigt fin på det men Kelly blev fet och fick ganska kass andedräkt.. Men hon fick väldigt fin päls och skålarna var tomma på 5 sekunder. Så jag får väl klura ett tag till på detta, ska se om jag hinner inom hund och kattmagasinet vid Maxi i morgon för dom var återförsäljare av Profine och höra vad dom säger.. Har kört eukanuba agility foder på dom innan. Det har gått bra men dom har inte ätit det med någon större aptit.. Ååå villken djungel man vill ju bara att dom ska ha det bästa men sen förstår jag också att det som är fungerar för en hund inte behöver fungera för en annan. Men dom måste ha samma foder annars blir det för krångligt för mig..

Men men nu ska jag lägga mej så jag orkar upp tidigt i morgon och mysa lite med hundarna.. :)




Vem vill inte vakna bredvid detta?? och lägga sej för den delen..
Kira och Kelly, det bästa man kan ha.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback