Laröd..

Dåligt väder och en hund som hellre hade legat hemma i soffan och myst gav denna kritik från domare Nicklas Eriksson:

"Femenin, kunde vara generösare i sina linjer, fint huvud, kunde vara något mer utfylld i nospartiet, något lätta öron, önskar längre hals, bra överlinje, något avfallande kors, Behöver ännu fylla ut i fornten, kunde vara bättre vinklas fram, djup bröstkorg, fina vinklar bak, fin benstomme, rör sig bra bak, något lösa armbågar, god steglängd från sidan, något frenetisk."

Hon fick sin första 2a.

Det var en lång kritik, jag tolkade den första ganska negativt men sen när Inger förklarade lite mer så förstod jag bättre. Dom är ju inte färdiga och ska utvecklas mer det är därför det finns en Unghundsklass. Vi hoppas på bättre tur i morgon..
Jag vet inte varför Kira var på konstigt humör i dag, eller jo det vet jag kanske men det var synd att hon inte alls ville visa upp sig. Hon bara stod och darrade och tyckte det var pest.. Men som sagt hon har haft en bra dag i dag.. Efter utställningen körde vi till Röstånga för att hämta hem Kelly.. Tog en långrunda i skogen och pratade lite med camping gänget.. Tänkte först sovit över men kom på att jag nog heller ville köra hem och krypa ner under täcket och kolla film..
Imorgon följer Kelly med till Sofiero och Elin med. Ska bli kul, kanske att Pia också kommer och kollar.. :) Kelly ska dock inte ställas..

Eftersom jag har en mattegris till hund så fick jag själv ställa Kira idag så därför blev det inga bilder. Men jag hoppas Elin kan ta några i morgon... :)

Nu ska jag ta mitt täcke, förflytta mig till soffan och mysa med dom två bästa hårig tjejerna i världen..

Kira och Kelly..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback