Roadtripp

Fy vad det var kul att köra med mamma och farmor ner på Österlen igår. Vi hade bilen full med saker till graven och jag var hög på energidricka.. :)
När vi kom till Ravlunda skjutfält där Nina bodde körde vi några kilometer i en skog, Var femte meter stod där en skylt som var i reflex vid sidan om vägen. Livsfara, gå ej in i skogen typ.. Haha.. Tror dom folk är korkade. 30 skyltar på rad.. :) Sen hittade vi Ninas lilla barack.. Haha.. Tur jag inte är militär. Vi packade in hundarna och sen fick vi lite sightsing av Nina in på något skjutområde. Där gick massa djur och jätte fint natur. Hela österlen är så vackert. Och när vi kört en bit står där HAVÄNG..!!! Ja, vi hann dit och Nina hade inte varit där så såklart fick vi köra dit och visa henne.
Har så fina minne därifrån när jag var där med familjen och fd. sambon för två år sedan..
Sen körde vi till Ellas grav och satte blommor och ljus och sen var klockan 19,00 när vi körde från Andrarum, duktigt hungriga alla tre.
Stannade på en jätte god korvluda och käkade god hamburgare. Hemma vid 21 tiden och då blev det lite Idol tittande och sen sängen. Klockan ringde 05,45.. Jiipi i en Lördag morgon. Nu är allt packat och klart inför avfärd 06,30 mott skottorp. Ååå det ska bli så spännande..
Och så tryggt jag sovit i natt, Laban har legat hos mej och tjejerna i sängen och gosat hela natten. Han var lite pipig först men det tar ju klart tid att vänja sig vid något nytt. Men det går jätte bra. Han får följa med till skottorp i dag.. :) Det sköna med honom är att han skäller, han vaktar och är alert..

Bilderna..



Vägen ner till Haväng. Det är ännu mysigare om man är där på sommaren som vi var sist. Men det var häftigt nu att vi var där alldeles själva nere..



Trädet som jag fotade sist och mamma och dom har avmålat på tavla.. Höst är det inte så fint..



Verkaån rinner ut i havet..






Nina och Framor..

Nu måste jag åka.. Update kommer i kväll. Jag hoppas Kira kommer topp 10 denna tävling och Kelly topp 15  i alla fall. Men det spelar ingen roll egentligen. Jag älskar dom lika mycket ändå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback