Profine

Då har man varit väldigt duktig i dag.. Jag har hunnit gå runda med hundarna, Lina och Linus.. Sen upp till stallet och mockade 5 boxar med Pamela.. Sen red vi ut en runda trots vädret..
Jag körde även till Hund och Kattmagasinet på Råå för att köpa mer av fodret som mina hundar har blivit så förtjusta i. Vad jag fattar det som är det ett relativt nytt foder och dom ska ta in det på prov i 6 månader för att sen utvärdera det. Tjeje som hjälpte mig rekomenderade Eukanuba, men mina har aldrig riktigt gillat det så jag köpte faktiskt Profine igen. Det är ett mellan prisklass foder. 3 kg går på 159:- och 15 kg 559:- om jag inte har fel så det ligger bra i pris och mina kräsna små råttor har ätit det med god aptit i snart 2 veckor. Dom är jätte fina i både päls och avföring... Så kanske man har hittat rätt nu. Vi får väl se...



Jag ger mina deras högenergi foder men det finns 5 sorter att välja på...

Bettans skada verkar vara lite bättre nu efter att jag spolat med kallt vatten och har haft det lindat... Det är fortfarande lite svampigt men jag tror nog att det ska bli bra. Hon haltar inte, men går lite orent på böjt spår..
Så det fick bli till att rida Tess i dag och Pamela fick ta Pontus..
Bilder från våran tur i torsdags..



Pamela red Tess och det gick jättebra..



Sen var ju hundarna med mej på jobb i går, fick några bra bilder på dom när dom ligger så fint i fåröljerna..
Och dom är så uppskattade av kunderna.. Om vi inte har hundarna där en dag frågar nästan alla var dom är... Det är kul för många ändrar faktiskt uppfattníng om rasen. Det är ingen mesig liten darrig hund... Men det är en väldigt bekväm hund att äga..
Kira har precis varit med mej och sprungit 5km, Kelly fick inte följa med för hon gillar inte när det blåser så hon fick en runda här inne i Påarp. Men det var faktiskt inte så jävligt att springa i blåsten som jag trodde, det var ganska skönt att rensa ut huvudet.. Nu känner man sig lagom mör i kroppen och jag ska faktiskt slänga mej i ett bad.. Sen ska hästarna in och jag ska nog till Pamela en runda. Ska även klippa de små monsternas klor.. Då blir man så poppis här hemma.. :)



Såhär mysigt har hundarna det på jobb..



Kelly riktigt njuter när hon får följa med på jobb...



Kira är lite mer på alärten..



och här slinker kvällsmaten ner väldigt fort.. :)

Nää nu ska jag ta ett välförtjänt bad och en bra tidning.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback