Lc provet, Skottorp..

Ja villken dag. Att gå upp 05,45 och sen komma hem 20,00 är ingen hit, visserligen i helt underbart väder och fin miljö. Allt gick snett på provet, linan gick av, fel på motorerna och data krångel. Tyckte synd om funktionärerna som stog där hela dagen..
Det var bra banor tyckte jag.
Efter första loppet ledde Kira av våra tre med 73,5 poäng. Loke 72 och Kelly 60,5.. Men Kelly är långsamm ohch liten och det vet jag om men hon tycker det är jätte kul att springa och hon skiter i att hon inte får bra poäng bara hon får jaga trasar och det räcker för att matte ska bli nöjd..
Sen i andra loppet råkar jag tappa Kira så vi åker på en tjuvstart och fick massa minus poäng. Och det var synd för hon sprang jättebra i dag. Men trots detta fick hon samanlagt 73,25 p och kom 41/57. Loke kom 31/57 och Kelly 51/57. Så hon kom inte sist i alla fall.. Men jag är jätte nöjd med dom i alla fall.. Dom är lika älskade som i morse när vi körde.. :)
Laban var med och hade social träning, han gillade vinthundar skarpt och smälte bra in med dom.. Det var kul. Nu är han dessutom nybadad och luktar såååå gott..

Bilder:



Loke






Ninas lilla Laban som jag passar ett tag.. :)



Jätte Grattis till Klenod´s Tristan "Ville" som fick cert och därmed blev LC-champion i dag.. :)


Nu väntar soffa med två slagna hjältar och en trött matte och nybadad Laban.. Och i morgon ska jag sova så länge jag och sen ska jag nog lasta Bettan och köra och rida någonstans. Laban och jag ska även springa en runda..


Kommentarer
Postat av: Marie

En jättefin bild på stilige Laban!!



Kul att se Ville från prisutdelningen också.

2010-10-10 @ 10:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback