Kristianstad...

Igår hade jag som sagt semester. Fick dock gå upp 07,00 och det var mindre kul. Men hade lite ärende i stan. Så jag packade in hundarna och körde till stan och sen direkt till Kristianstad för att träffa Becca och gå med hundarna..



Vädret var ju ingen hit, men det var skönt att köra bil en stund och tänka lite..



Som tur var regnade det inte på Tommarp.. Becca hde två hundar. En stor schäfer och en lite vit sötis. Men jag var såå glad att jag hade mina korthåriga hundar när vi kom in från rundan i skogen... En trasa sen var mina rena, medans Becca fick duscha sina och blöt schäfer är ingen hit.. :( Tacka vet jag whipparna.. Men det var mysigt att gå en runda i skogen och hundarna njöt av att vara lösa. Och i dag på eftremiddagen ska dom nog får följa med till jobb..



Beaccas Tequila...

Igår var jag även på möte hos Vård och omsorgs enheten i Helsingborg om kursen jag och hundarna ska gå. Det kommer nog bli jätte bra. Jag var dock den enda som var under 40 där som skulle gå kursen. Men det ska bli kul att visa whipparna, för det var såklart ingen annan som hade det.
Hundarna ska först genomgå ett test och sen ska man gå kursen Allmänlydnad, Då får man diplom för det. och invävt i det är olika moment som rör detta med besökshundar.
Det kommer vara en hel del teori också, men jag är vekligen peppad inför detta. Man har gjort ett liknande projekt i kalix. Det är Helsingborgs stad som gör satsningen och dom betalar allt för oss. Projektet ska pågå ett år och sen ska det utvärderas. hundarn blir faktiskt tjänstehundar och ska få egan tjänstetecken som dom ska bära när dom jobbar. Jag ska försöka gå med båda mina och samköra dom. Annars blir det nog Kira som får gå. Hon har mer nytta av den meriten än vad Kelly har.. Men som sagt målet är båda.

Egentligen skulle jag åkt till Ronneby och festat med nina och lite vänner i helgen men det sket sig, jag ska ju till Ullared på Söndag och det kan man inte säga nej till med mamma.. :) Men jag fick andra nästan bättre planer i kväll så det gjorde inte så mycket. Dessutom är det skönt att vara hemma med hundarna i dag, jag gillar inte att lämna dom för mycket..

Näää nu ska jag till jobb, har en brud som kommer kl 10,00 och då ska jag göra en bruduppsätting... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback