Klippning, ridning och bullbak..

Idag har man jäklar i det varit effektiv... Man kom ju upp i morse tack vare Kira, ner och började tvätta, körde och köpte en ny klippmaskin och körde upp till stallet, mockade och sen började jag klippa Bettan.. Trodde att jag skulle kunna ridit på henne i dag men benet är fortfarande lite svullet så det fick bli en tur på Tess så Pamela blev degraderad till Pontus igen.. :)
Väl hemma igen blev det till att städa och börja baka bullar, det är ju kanelbullens dag i morgon och jag har bjudit hit mamma och pappa på lite fika ikväll.. ( Jag vill nämligen att pappa ska skruva upp min lampa, men det låter bra med fika.. :) Timmi och Lina kommer också.
Hundarna har fått en liten tur i dag, ska se om jag orkar springa med som sen i kväll annars blir det nog till att gå en långrunda med dom. Köpte nya fina LED-blink halsband till dom.. Så nu kan vi gå när det är mörkt och dom kan vara lösa och jag har ändå koll på vart dom är..



Jag hann bara klippa halsen sen hade Bettan inte mer tålamod får ta resten i morgon men jag har inte bestämmt mig om jag ska klippa hela eller en jakt klippning.. Det får vi se i morgon. Men det lutar åt att klippa hela, har ju bra täcken till henne och det är snyggare..



Pamela fick ta Pontan i dag med.. Hon var egentligen sugen på Tess.. Det var kul att vi han rida en runda i dag med man blir på så gott humör när man är med Pamela, hela kvällen igår skrattade man nästan..



Hästarna var lite stissiga idag pga blåsten så med facit i hand var det tur att Pamela hade Pontus..



Nu bakas här bullar för fullt med Caroline...  Så det blir mysig fika med familjen i kväll..:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback