Tiden går fort...

Kollade lite bak i arkivet  dag på bloggen, det är därför det är så bra att ha en blogg om hundarna.. För exakt ett år sedan var båda hundarna sjuka i kennlehosta, Kira värst.. Som man mådde då. Jag har så extremt svårt att se dom må dåligt. Samma när Kira bröt klon, jag kunde ju inte ens se det.. Men den har faktiskt börjat växa ut nu. Det trodde jag inte.. Så hela detta året har hundarna faktisk varit skadefria.. Villket är skönt. Jag ska se om vi hinner köra en LC träning till innan säsongen är slut. Hade varit kul.
Sen nästa vecka tror jag att testerna för besökshundar kör igång, jag hoppas att mitt nya jobb inte ställa till det så att jag inte hinner med kursen, Men om så är fallet är jag beredd att hoppa av den. Jobbet går före... Och eftersom det kommer bli mycket jobb har har jag bett att få hjälp med hundarna på dagarna. Det är nackdelen när man bor själv, man har ingen som kommer hem och kan gå ut med hundarna. Men jag har snälla föräldrar... :)

Loke blev som sagt kastrerad igår, han verkade må ganska bra igår men han måste ha tratt och det gillade han inte. Han ska gå på smärtstillande nu 3-5 dagar. Hoppas det läker fort på honom och att det faktiskt hjälper att lugna ner honom. Om inte annat är det jätte skönt för mig nu när mina löper för då kan dom passa dom ändå och vi kan gå våra runder.







Helgen bjuder på en hel del kul. Ska umgås lite med Nina som är hemma, sen fyller pappa år så vi ska fira honom på lördag och sen ska jag och lillsyrran på tävling på söndag. Med Flisan, hoppning. Synd att jag inte tränat med Bettan annars skulle hon fått följa med också. Hon får ju äntligen börja hoppa igen.. Och jag är sååå sugen på att börja.. 1 år och snart 4 månader sedan hon blev sjuk och har inte fått hoppa sedan dess.. Har man haft otur hela förra året eller??

Nu ska jag cyckla med hundarna till stallet och mocka...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback