Vinthundstutställning i Höör..

Dagen kunde ha bjudit på bättre väder, ösregn.. Men eftersom hanarna var först hann det sluta regna tills det var Kiras tur. Träffade Inger, hon som äger Kiras mamma Klenod´s Simone och andra jätte goa männiksor som gav mig bra tips innan jag skulle visa Kira.
Kira var inte riktigt på humör denna gången, hon ville inte stå stilla och tyckte vi skulle hitta på något annat.
Men trots detta fick hon ett första pris ( Rött band) Sen blev hon tvåa i klassen med utmärkt kritik. Domaren sa att hon kunde ha vunnit om hon hade upfört sig lite bättre, vi skulle träna på för det var en flott tik jag hade. I Know.. :)

Kritiken:

15 months. Correkt eyes and ears. Correkt and full bite, Correkt neck, top and underline. Correkt angulatins. Exelent front pastern, exelent and typ movment.

Det var en domare från switzerland..

Kunde inte vara mer nöjd med denna kritik.. :) Nästa gång blir det ett CK och första plats, vi ska träna nu.. !! :)
Samanfattningsvis var detta en jätte trevlig utställning, jag och mamma hade en toppen dag. Och jag har nog världens bästa upfödare, som hjälper och stöttar. Tack ännu en gång för påsen med saker till hundarna, det var uppskatttat.. :)



Äntligen fick jag hjälp att ta bra uppställningsbilder på henne.



Min fina lilla Kira bus mus...






Jag och Kira i ringen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback