Nu går det undan...

Då är vi redan inne i julveckan... Tiden har bara rusat iväg.. Helgen var mysig och vi kollade som sagt på en ny häst. Och i Söndags åkte jag och hämtade henne. Så jag får väl dra en lite kortare presentation om nytillskottet..
Det är ett sto som är född 1997, blanding mellan appalossa och fullblod/halvblod?. Så hon har väldigt lusigt färg, manen är i stort sett obefintlig och hon är en aningens överviktigt.. Haha.. Men hon är verkligen JÄTTE charmig och hur snäll som helst. Sen vad jag har fattat det som så är ridningen ett problem. Hon är inte så mycket utbildad, alltså är det till att börja om från 0. Men jag har ju vanan inne nu.. ;P speciellt galoppen ska vara besvärlig då hon bockar och kan kasta av.. Så vi får väl se. Jag har myst rätt mycket med henne i boxen nu för att hon ska lära känna mig. I kväll tar jag nog en promenad med henne eller släpper ut henne i stora hagen så hon får springa av sig lite. Sen Onsdag planerar jag att bara precis sitt upp på henne och skritta några meter. Bara för att få en känsla.

Dessutom jobbar jag JÄTTE mycket denna veckan men bara fram tills i morgon för sen har jag semsetser.. :) Ska bli skönt med några dagars ledighet. Som det har varit denna veckan får jag gå upp 07,00 och mocka, hemma 08,00 gå med hundarna, duscha och fixa till mig sen börja jobba 09,00 till 18,00 sen hem, stallet, middag och hundarna eller träning.. Konstigt att tiden går snabbt?? Inte ett dugg... :)




Såhär söt är Tess när hon vaknar på morgonen.. Haha..



Kira när hon var med på jobb i Fredags..



Kelly surade för hon fick ingen fåtölj..



För Lina ville också ligga där inne.. Haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback