Då var det snart slut...

Och vi går snart in på ett nytt år... Och man kan väl säga att 2010 har varit minst sagt omtummlande..
Året började bra, Kira fick sin LC licens, vi var på lite utställningar och det gick ganska bra för henne. Om inte annat så var det kul att börja få en fot in i utställningsvärlden... Ett stor tack till uppfödar Inger som har varit till stor hjälp.
Mot sommaren började det hända saker, jag, Caro och mamma åkte iväg med husvagnen och campade själv i Tvååker och ställde ut två dagar.. Det var absolut en av höjdpunkterna, kanske inte själva utställningen med hela grejan att vi tjejer åkte iväg själv med en husvagn och hundar..:)



Hundarna har varit till 99% skadefria under detta året, i slutet på förra året åkte dom på kenelhosta.. Det enda som har hänt är att Kira drog av en klo som jag blev lite orolig över...
Sen väntades semester som vi hade bestämms skulle vara 3 veckor med husvagn. Öland och Motala stod på planeringen. Öland bjöd som sagt på kasst väder, regn... Ingen jätte hit på något vis, det började knaka rejält i fogarna där.. Ganska tryckt stämmning vissa stunder och det brast totalt för mig, så Öland 2010 glömms helst bort.. :)



Även om det delvis bjöd på fint väder och var mysigt...
Motala var som vanligt mitt favoritställe. Både för mig och hundarna tror jag.. Vi badade en hel del och körde til Ombergets ekopark som verkligen satte avtryck hos mig... Älskar campingen, slussarna jag allt med Motala. Och dessutom körde vi tre gånger till Norrköping och tränade WR med Inger villket så klart var en av höjdpunkterna på resan..



När vi sen kom hem från semestern flyttade jag och hundana hem till mamma och pappa ett tag, det gick bra och jag är otroligt tacksamm för att som ställde upp som dom gjorde. Det är inte lätt med 4 hundar i huset och jag.. Men det gick jätte bra... När väl fd. sambon hade flyttat ut kunde jag och hundana flytta in igen, så Augusti minns vi som ganska turbulent och en känslomässigt berg och dalbana... Men vi tog oss helskinnade ur det.. september minns som mycket bråk och stor påfrestning och inställt bröllop. Börja hitta tillbaka till allt, hundarna var det bästa om kunde finns just då.. att bli mött av dom när man kommer hem och hur mycket närhet dom gav/ger kan läka vem som helst..



Sen börjar året vända till positivt igen, och det kunde inte ha avslutats bättre, jo kanske om Johan varit hemma.. Men han skulle jobba och tog med sig Kira, så Kira ska spendera nyår på ett äldreboende i Halmstad... Kelly ska fira hos mamma och pappa. Själv drar jag till stan, till Christian och Karolina.. :)
Det är lite pirrigt att ha lämnat iväg Kira med Johan, men jag vet att han tar så bra hand om henne så... Och Kelly och jag får lite egen tid också...
Har dessutom fått nytt jobb, börjar ju  Februari, ska åka till London med Pia och hennes familj nu den 6/1, och som jag längtar... :)

Så gott nytt år alla.... och till nästa år hoppas jag att vi..


  • Ska ta WR licens på alla tre hundarna
  • Ställa ut Kira lite mer och hoppas på lik
  • Att London resan ska bli en riktigt kul upplevelse, men med det resesällskapet kan det inte bli annat än perfekt.. :)
  • a bra resultat
  • Bettan ska bli helt återställd och hålla för ridning
  • Nya jobbet ska bli bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback