30 kg mer

I kopplet...



bestående av Doris.. :) Lina var här med Jago, en 5 månaders liten rottis hane och vi skulle gå långrunda. Mamma gick med och hon fick ta whipparna. Och jag passade på att låna Doris, Sofies helt underbar rottis tik..



Doris och Jago, dom är ju bara för söta..



Det ser väldigt maffigt ut när man kommer med två rottisar.. Och jag gillar dom skarpt..  Skulle jag haft en annan ras än den jag har hade det helt klart blivit en rottis, en tik... Jag gillar att Doris inte är så tung, utan smäcker.. Det är kul att byta hund och få känna på något annat. Arbetsvilja kan man inte jämföra, men jag tycker att mina är smartare. Whipparna fjäskar inte så mycket, det är du som ska fjäska för dom.. Men jag gillar att det är mycket hund man har att göra med.. Så att det blir en rottis i framtiden är inte alls omöjligt...



Kira har inget emot att gå med Doris.. Men det ser lite kul ut.. Två ytterligheter, det finns inte EN likhet förutom möjligtvis att dom har fyra ben, kan skällas och går under benämningen hund...



Sen fick Jago och Lina följa med mej hem och äta lite lunch.. Så här fint kan man sitta när det skivas falukorv i köket.. :) Filmade även när dom busade, haha..

Nej nu ska jag dra till brottningen, hundarna ska till Johan och även jag efter träningen så det blir till att övernatat i stan i dag.. och båda hundarna ska faktiskt få följa med.. Kan bli intressant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback