WR träning och vi är hemma igen..

Igår var det sista kvällen med gänget och Motala. Mamma coh jag åkte faktiskt ändå till Norrköping ocg tränade hundarna. De var jättekul att se att våra hundar faktiskt fattade att går man in snällt i buren så får man springa. Det är ju ganska små burar. Kira sprang tre lopp med andra hundar. Hon sprang bra, blev lite trängd så hon behöver tuffa till sej..
Kelly överraskde mej totalt, gick rakt in i buren och sprang med andra hundar och i groppen var hon nästan kaxigast och skulle ha trasan.. Haha.. Loppan.. hon är inte snabb men tuff ändå..
Loke sprang också jätebra och stod fint i buren. Måste bara tillägga så trevliga och hjälpsamma människor det är i denna klubben.. Tusen tack för att vi fick träna med er..!!




Kiras lopp tror jag..

Nu är jag dessutom hemma i Påarp igen. Vi startade 9,45 från Motala i morse. Johan fick köra hela vägen hem för jag känner mej lite förkyld. Vi stannade i Värnamo och åt. Sitter och funderar om jag ska gå upp och hälsa på Pia och hundarna en snabbis.. Sen ska jag på träning i kväll. Börjar inte jobba förrens v34 så man hinner vila upp sej lite efter denna semester som har varit både himmel och helvete.. Men jag skulle inte ha velat vara utan den.


Saker jag inte kommer sakna med campingen:

  • toalleterna, jag gillar inte allmäna. Vill ha min egen där det är rent och fräscht. Dessutom vill jag inte på natten behöva gå upp, ta på mej kläder och sen gå 100 m till en toa när det spöregnar.
  • Disken, jag gillar diskmaskiner.
  • Packa upp och ner förtältet
  • Körningen mellan campingarna, vi brukar i.o.f.s dela upp körningen ganska bra
  • Skit vädret i Östergötland
  • Lite trött på att grilla, fast vi har försökt variera oss lite.. :) Men det är så komplicerat eller inte egentligen men jag är väl lite bekväm av mej.. :)

Saker jag KOMMER sakna med campingen:

  • Henke, Mari, Dennis och Fillipa.. Så jäkla roliga och goa att campa med..
  • Gemmenskapen. Man blir så nära varandra när man campar. Man äter frukost tillsammans, middag osv.
  • kvällarna, man sitter och tar en god cider, spelar spel, tärning eller bara snackar lite skit. Man umgås vekligen. Hemma är det lätt att man glor på Tv eller nåt sånt.
  • Utflykterna, jag älskar att bara ta bilen och köra, gärna vägar man inte kört innan. Ombergets ekopark, som jag tjatat om är nog bäst och chockladfabriken.. :) Det är så mysigt att lasta in hundarna, lite fika och bara köra.
  • Det lite primitiva livet man lever när man campar, man kollar inte klockan så mycket. Ingen bryr sig om man har joggingbyxkor och foppa tofflor en hel dag eller om man bara vill ligga och slappa, läsa en bra bok. Man kopplar verkligen av när man campar. Det finns inga måsten, man göra  bara vad man känner för.
  • Mina fina löprundor, och pappas sällskap på dem.
  • Varamon, bada där en gång och du vill dit igen
  • WR träningen i  Norrköping

Långt inlägg idag, men så blir det ibland...  Nu ska hundarna ha sin promenad och sen ska jag iväg på träning..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback