Ombergs Ekopark..

Idag åkte vi till Ombergets Ekopark... Timmi och Lina åkte med oss och hundarna.. Och vilken upplevelse att köra upp på detta berget..



Första utsikten från bilen när vi körde upp på berget.. Vi hade dessutom jätte tur med vädret..



Jag och Kelly



Det finaste man har ställer man på bordet, skämt och sido Kelly ville komma närmare fikan..



Så hon och Timmi fick dela kaka..



Lina och Kira delade..



Kira gillar att åka till nya ställen..



Ljuset var helt perfekt att fota i idag så Viggen fick agera modell, finns ingen hund som gör sig bättre på kort än han.



Utsikten från andra delen av berget



Mer av utsikten



Vi avslutade bilturen med ett besök i en liten hamn där man bryter sten. Vi var alla så imponerade över hur klart vattnet är i Vättern, och denna biltur vi körde nu måste man bara uppleva.. Bland det finaste i naturväg jag har sett...
När vi sen kom hem var både hundarna och jag hungriga så då blev det grillning och sen spel med familjen.. lite tråkigt att Lina och Timmi ska hem i morgon. Vi hade jätte kul med dom i stan i förmiddags, käkade god lunch och åkte bil med min fartdåre till bror.. :)
Nu ska jag krypa ner till mina små odjur i sängen som redan sover gott och lyssna på regnet som faller ner på husvagnstaket. Tur vi slapp det under dagen, biltemperaturmätare visade på 27 grader på vissa ställen i dag.

Fick även ta en tur till Apoteket i dag, Kira har varit jätte dålig i magen och jag har fått springa upp med henne nu två nätter. Hon dricker och äter bra. Jag har tidigare kört med ett medel som heter Pro-kolin till henne när hon haft bekymer med magen och det fungerar jättebra. Hon började kuren i dag så jag hoppas hoppas att jag ska slippa gå upp med henne i natt.. Eftersom hon redan är tunn så blir hon riktigt mager när hon väl blir kass i magen så det får bli till att fodra upp henne igen. Hon är nu anmäld till både Laröd och Sofiero. Ska bli kul faktiskt.. Inger ska ställa henne i Laröd och jag själv på Sofiero..

God natt, semestern fortsätter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback