Förkyld igen..

Då var även denna helgen över. Jag började dock bli förkyld i fredags och känner mig lite bättre i dag.
Gipset har åkt av men tråkigt nog rekomenderades jag inte till att börja jobba än på tre veckor.. :( Jag trodde att man bara skulle ta av gipset och sen skulle handen vara som vanligt, men icke. Jag har ca 60 % rörlighet i den och måste sova med handledskydd. Har skyddet av på dagtiden men bara ca 2 timmar sen värker det i handleden.

Helgen tillbringades som vanligt i Röstånga med familjen och vänner. Vädret kunde ju ha varit bättre men vi hade trevligt i alla fall. Gått två långrundor med hundarna och sen skulle vi ha tränat rundbana i Landskrona på Söndagen men den blev inställd. Vi prövar nästa söndag.

Jo, vi åt även middag hos farmor igår. Jag var tvungen att gå ut i stallet och kolla på de två nya kalvarna. Den ena var bara 10 timmar gammal.. Och den andra 3 dagar. Dom ska ju sutta på allt. Fingrarna brukar vara toppen att stoppa i munnen.
Kollade även på fåret som vi snart ska ta hem. Den ska förhoppningsvis få lammungar snart också..
Eftersom man om 3 dagar är stallägare så kan man ju snart ta hem henne. Hon ska jobba som gräsklippare hos oss i hagen då hästarna inte äter gräste där dom bajsat trots att man mockat det. Men det gör fåret så då får man en fin jämn hage.
Sen ska Johan bygga om lite inne i stallet och fixa en mini box till Molly min lilla shettis, ( Med mini menas dock att den håller godkända mått för vad en box ska vara till en shettis.) Men hon ska få lägre boxfront och lägre dörr. Sen ska alla hagarna stängas om och dras raka och snygga. Och ta bort bodarna och fixa till ueboxarna, tur man är sambo med en snickare :)
Tyvärr inga bilder från helgen då kameran låg glömd här hemma.




Kelly som valp uppe på salongen..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback