MH testet

Ja, Helgen har gått och jag har inte tagit några bilder och inte varit så duktig på att updatera bloggen.

Men jag tänkte dock berätta om MH testet med Kelly.

Man började med att testledaren skulle hälsa på hunden och känna igenom den och kolla tänder. Kelly gick med på det men visade ingen större entusiasm.
Andra momentet var att hon skulle leka med en kamptrasa som jag skulle busa med henne. Hon bet i den men släppte ganska snabbt så man fick ingen dragkamp.. Men hon fick ändå en 4.a. det menas med att hon har bra gripande och bet med hela munnen, Tänka sej.. =)
Moment tre var att hon skulle jaga trasa precis som på Lc fast jätte kort bit. Hon fick 5.a en hund med stor jaktlust och sen fick hon även bra gripande här.. Chockad.. !! alla som har sett Kelly på LC vet att hon knappt jagar trasan och jag har aldrig sett henne bita tag i den i slutet..
Moment fyra var att man skulle stå stilla i 3 minuter direkt efter jakten för att se om hunden kunnde koppla av direkt. Man fick inte prata eller titta på henne. Hon fick en 1.a. att hon hade inga problem med atr koppla av allas, hon följer matte bra.
Moment fem var avstånds lek. En utklädd fige med ett lakan över sig springer fram från en koja och har en akmp trasa. Kelly sprang fram halvvägs men ville absolut inte leka med figen.. Haha.. Hon bara skällde ut den..
Moment sex var en overall som flyger upp ca 1 meter framför en. Man släpper kopplet och ser vad hunden gör. Kelly hoppade till men stannade hos mej. Sen var hon dock inte så nyfiken på overallen som jag kanske hade önskat. Hon gick och luktade på allt annat i skogen i stället. sen skulle man gå en promenad runt overallen för att se om hunden hade släppt rädslan.. Det hade hon gjort snabbt.
Moment sex var att man skulle gå på en stig och gå förbi en bänk som hade plåttak som sitts där det var en stor järnkedja på. När man var precis bredvid den drog dom i kedjan så det rasslade till rejält. Kelly hoppade till men sedan gick hon fram och nosade på den.. Jätte bra.
Här skulle man även gå en promenad för att se om hon hade släppt det, det hade hon gjort. Snabbare än overallen.

Moment sju. Det kom två figar utklädda till spöken med lakan och stora masker på sig. Jag stod i mitten och spökena kom från varsit håll mot mej. Kelly hade bra fokus på båda spöken men blev jätte rädd. Hon morrade, och skällde och raggade. Så hon fick en 3.a. på hot beteende. Haha.. Hon visar sig hotfull under en längre tid.. HAhah.. en whippe.. =)
Sen vägrade hon gå fram till spökena och hälsa på dem. Men jag förstår henne. Dom var jätte läskiga.. Till slutt fick vi fram henne.
Moment åtta. Leka med kamptrasa då skjukter som två skott ganska nära. Kelly tittar upp för ca 2 sekunder och fortstätter leka.
Sedan ska hon bara stå vid min sida och dom skjuter två skott till. Kelly reagerar inte alls. Alltstå fick hon en 1.a. på skott.. Det var nog de viktigaste momentet. Hon reagerar alltsdå inte alls för skott...




Protokollet.


PS. Jeanette, jag kan inte skirva kommentarer i din blogg. men det är jätte fin, jag kolla in den nästa var dag. Och lilla Bella är ju så söt.. =)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Såpass! :-) Du får skaffa ett googlekonto. Jag ÄLSKAR kommentarer. Så duktigt av Kelly. Blev hon godkänd alltså? Jag fick inte riktigt kläm på om 5 var bra eller 1 var bra? ;-) Kan ni inte komma och hälsa på? Lisa behöver leka. Kram /J

2009-05-18 @ 19:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback