Islandshästar på Söderåsen..

Jag, mamma och Pia red Islandshästar igår på Söderåsen... Vädret var toppen och vi fick bra hästar..
Pia fick en jätte snäll häst som hette Gråmann men han var så slö så vi kallde honom Pia och Herr GÅmann... Haha.. Men han tog henne säkert fram hela rundan.. Jag fick en lite snabbare häst som hela tiden ville vara först men det var bara kul och mamma fick en halv snabb häst..
Vi red en runda på ca 2 timmar och 30 min i nationalparken.. Så fint där är i skogen...

När vi kom hem smsade Katja om jag ville löshoppa med Bettan så då stack jag dit, har tyvärr inga bilder från det, men så tjusig hon var Bettan, hon hoppade bara ca 70 cm men hon var duktig ändå..
Nu ska jag iväg och träna med Tess.. =)

Bilder från igår....




Pia och Herr Gåmann..





Mamma =)





Jag och Granur tror jag den hette.. =)





Mamma igen..




Pia =)




Fika paus...











Kommentarer
Postat av: J u l i a A m a n d a

Att rida islandshästar är jätteroligt. Jag Mamma och bästa vännen var till ett ställe upp mot kristanstad för drygt ett år sedan. Har även ridit haflinger uppe i Åre vilket nästan var ännu roligare! fast de har inte tölten såklart..



Hur går det med nya hästen?

2008-11-03 @ 12:11:28
URL: http://juliaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback