Ibland känns det bara...

... Som att man går i motvind... Så fort man börjar hämta sig, känna att man är glad och det börjar hända kul saker så MÅSTE något annat gå snett.. För varför skulle jag få vara glad och bekymersfri en längre tid?? Nää precis, min vanliga otur... Och så sitter man och tycker synd om sig själv med för den del.
jag syftar på Bettan nu. Jag kan inte förstår varför hon inte kan hålla för ridning, jag har gjort precis ALLT.. Och att bara ha henne drälandes i hagen och kosta massa känns inget kul.. För då kan jag inte köpa en ny häst som går att rida.. Samtidigt vill jag inte ens tänka tanken på att jag kanske måste inom en väldigt snar framtid ta ett beslut om hon ska finnas kvar eller inte.. Bara jag ser på henne nu kommer tårarna... Men samtidigt ska man inte måla fan på väggen innan man vet. Men jag pratade med hennes veterinär igår kväll och prognosen var inte god alls, möjligen att hon kan bli triangelmärkt och gå i hagen, men samtidigt är det inte det jag vill ha... Men om hon inte har så ont och kan gå i hagen men inte ridas, så vet i fasiken om jag inte låter henne göra det..
Tankarna bara snurrar just nu och man har svårt att glädjas åt något annat, så jag måste åka upp med henne till Stenestad snarast så jag får veta, röntga igen och se hur benet ser ut..



Dagens lunch, och Bettan är lyckligt ovetande om hur allt ligger till..

FÖR övrigt är allt riktigt bra, Hundarna mår toppen.. Kira ska vaccineras nu i Januari och avmaskas i samband med det... Och Kellt jazzar på som vanligt... Det håller på att bli lite omställning här hemma också.. Till det bättre för både mej och hundarna... :)
Idag jobbar jag dessutom själv så hundarna ska med på jobb... Lyx Lyx... :)
Willma, nya låne hästen går det också jätte bra med, hon har en helt underbar personlighet och man har så lätt att tycka om henne.. Nu har mamma köpt ridhuskort och pappa lagat transporten och förhoppningsvis töar det lite till så vi kan åka till ridhuset med henne..
Börjar dessutom mitt nya jobb den 3 Februari, ska bli spännande..



Willma i dag med sin lunch...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback