Då har man fyllt år.. och Bettan varit på Stenestad..

Och dagen blev faktiskt helt perfekt trots att vi åkte till Stenestad med Bettan för veterinärkoll..
Blev väkt av världens bästa sambo, på morgonen och sen hade vi hela dagen tillsammans.. Först veterinären som kanske inte var det roligaste men jag är så tacksamm att båda Johan och mamma var med.. Sen lite fika med pappa och sen hade jag önskat en ridtur med alla.. Vädret var det bästa på länge.. :)
Johan fick Pontus, mamma Tess, Carro Flisan och jag tog Willma..
Tryckte dessutom på johan ridbyxor, så han såg ut som en riktigt hästtjej, förlåt kille.. ;P Och så fick han rida på Pamelas "hund" Tufft...!! På vägen hem fick han faktiskt ta Willma en bit och det såg riktigt bra ut, lite tuffare...






Jag ska ärligt säga att jag är duktigt imponerad av att han vågar bara sätta sig upp på alla hästarna och inte är det minsta rädd.. Och det är så kul att man kan dela intressen lite och rid ut någon gång då och då.. Det är faktiskt riktigt avkopplande..

Jag ska ta en snabbis med Bettan veterinär besök.. Hon har förändringar i benet som visar sig på röntgen men hon visar inget på varken böjprov eller arbetsprov. Hon är svullen på morgonen men inte på dagen så dom såg aldrig svullanden då den gick ner i tarnsporten på vägen dit...  Nu ska vi försöka provocera fram en reaktion och se vad som händer om jag rider henne normalt i 2 månader, ska ha telefon kontakt och sen ska vi utvärdera igen. Och skulle hon bli kontant svullen eller halt ska vi åka dit igen med henne innan dessa två månaderna.
Eftersom hon är så lite så har jag fått erbjudande om att köpa ett arabföl nu när jag inte visste hur det skulle bli med Bettan, och jag känner att även om Bettan  blir bra och håller så behöver jag ändå en större häst om ett tag så jag och Johan ska faktiskt åka upp och titta på den på söndag. En arabhingst som är född juni 2010 och blir skimmel.. och stor... Så det känns bra för då har jag tre år innan den går att rida som jag kan lägga på Bettan och sen kan Carro ta henne, om hon nu håller.. Tyvärr får Willma åka hem igen då jag känner att varken tid eller pengar räcker till henne med.. :(
Mer update om Bettan kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback