Helgen..

Har gått fortare än vanligt men jag antar att det är så när man har roligt.. Fredagen inleddels med årets första och förhoppninsgvis sista julbord för min del. Det var trevligt att träffa släkten liten men jag är inte så förtjust i julmaten.. Och det blev lite stressigt efter jobb och direkt iväg. Tur att man fick hundvakt i alla fall..
Lördag blev ingen sovmorgon, 09,00 rullade bilen packad med hundar och oss till Bollebygd, tror jag det hette. Tre timmars körning. Vi skulle och hälsa på Johans farfar som bodde typ mitt ute i skogen... Därför fick hundarna följa med. Men jag var ganska orolig för Kelly att hon kanske skulle markera revir inne eftersom hans farfar har en hund, pudel.. Men det gick mycket bättre än väntat.. Dom var kanske inte direkt överfötjusta i pudlen som var som ett plåster på dom. Båda två blev ganska arga på honom vid flertalet tillfällen, men han var annars jätte snäll och det fungerade bra...



Pudlen, Nicke..
Där var mycket mer snö än har och jätte mysigt att gå i skogen. Hundarna kunde vara lösa hela helgen. Och dom behövde springa av sig lite, med tanke på hur bortskämda som blev med både mat och kel där uppe. Det var Köttbullar, leverkorv, falukorv och burkmat.. Konstigt att dom inte ville ha torrfodret?? Haha...



Kira njöt av att få springa helt fritt och busa i snön..



Pudlen hade LITE svårt att hänga med mina råttor...




Naturen var helt fantastiskt men det nog mycket tack vare snön...



Kira hittade en del intressanta saker i snön...






En av de bästa bilderna jag någonsin tagit på Kira tror jag..



Såhär såg typ alla stigarna ut..



Kelly och Nicke..






Kira...



Kelly



Jag var också orolig för Kira när vi skulle åka bil så långt. Hon blir så stressad av att åka bil, trots att hon alltid har åkt mycke bil. Hon hyperventilerar och kan inte koppla av. Vägen upp var inte så farlig och hem sov hon som en stock.. Haha.. Det var nog en tuff helg för henne.. Så det var skönt att åka bil några timmar hem..
Och det är inte bara hundarna som har haft en bra helg, även jag har haft en toppen helg.. Allt bara stämmer...

Ikväll blir det brottning, och nu ska jag se om jag kan julpynta lite här...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback