Förmiddagen med Loppan...

Idag hade jag bestämt mig för att ta med hundarna in till stan och åka tåg dit. Social träning. Skulle träffa Karolina och gå en långrunda. Vi ska försöka hålla igång med en tur en gång i veckan det är så mysigt att bara gå och små prata och hon känner mig utan och innan och det är så kul när man vet precis vad den andre ska säga och hur den andre ska reagera..



Det var första gången Kira åkte tåg och hon är ju åksjuk i bilen och så även på tåget. Hon stod och flåsade men när hon sen fick sitta i mitt knä och titta ut så blev det bättre. Men hon uppförde sig jätte bra bland allt folk. Kelly är en dröm att ha med på tåg, hon bryr sig inte om något men hon vill gärna ligga i mitt knä. Så på vägen hem hade jag två trötta hundar i mitt knä.. :)



Vi gick längs norra hamnen och sen vidare ut mot gröningen och ut på Pålsjöskog och sen inom stan och kullagatan hem.. Vi gick i nästan 1 timme. Och vädret var faktiskt helt ok och eftersom man rör sig blir man inte kall. Och det var skönt för min träningsvärk att gå. Tränade brottning igår trots att förkylningen inte är helt bra men jag var bara tvungen, så sugen så det var värt det...



Det såg väldigt kallt ut..



Loppan med råttorna..



Kelly fick vara lös på stranden på fria bad..



Vågade inte släppa stackars Kira, Karolina hade fullt sjå med att hålla henne medans Kelly sprang som en galning..






Eftersom vi trots allt hade varit duktiga och gått ganska långt avslutade vi med glass, som har jättegod glass..



Kelly är galen i glass, så hon fick nästan halva min.. Och hon hade egen sked... Haha.. Nästa gång för jag köpa en egen till henne..






Kira var den den enda som var nyttig, hon gillar inte glass.. Hon bara tittade på oss och luktade på glassen och sen vände bort huvudet.. Lilla sötis..


Det var en grymt bra start på denna dagen med, det börjar bli en vana att alla dagar börjar bli bra... Och att man dessutom har träffat en hel go kille som gillar hundarna, överraskar mig och får mig att må så bra är bara ännu en sak som gör att allt känns helt toppen... Och man går runder i sin lilla bubbla och bara ler.. Livet är enkelt... :)
Men som sagt att umgås med Karolina får mig alltid på gott humör och jag är så glad att hon flyttat till stan.. :)

Och nu när jag kom hem frös jag faktiskt lite och hundarna är jätte trötta, mycket nya intryck och många människor.. så jag hann innan jobb ta hundarna och krypa ner under täcket en stund, det är livskvalite detta.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback