Tjej-helg i Tvååker..

Jag vet att jag innan har skrattat och lite rent av tyckt att det är lite patetiskt alla dessa människor som åker land och rike runt. Kånkandes på sina stor husbilar ( Med bilder på deras hundar på :) eller husvagnar. Men efter denna helgen när jag efter mycket tjat fått med mamma och husvagnen till två dagars uställning i Tvååker, måste jag säga att jag förstår alla tokiga hund människor som kör land och rike runt. Det är kul !!



Vi fick plats på en liten camping som hete Rödlix. Det var egentligen en bondgård som man campade runt om. Med en massa djur. Jag fick backa in husvagnen, jag backa..!! Men det gick skit bra. Jag börjar bli grym på det.
Vi åkte redan på Torsdag kväll efter jobb för att slippa stressa upp på Fredag då utställningen började kl 9.

Vaknade dock 05,30 av att några, förlåt IDIOTER som också campade där släppte ut sina 10 papiollon eller nåt annat sånt smått som stod och bara bjäbbade ( Skällde) Var finns hänsynen till andra?? Hörde att även andra campanade tyckte det var korkat.
Packade in alla de tusen grejorna man bara måste ha med sej.. :) Burar, filtar, vatten skålar, papper, stolar etc.
Björg foss dömde. Kira fick en 1a och kom 4a i gruppen. ( Hon kom samma på Söndagen) Med jätte fin kritik. Hon uppförde sig dessutom bättre i ringen än vad hon gjort innan. Så det var positivt.
Träffade även uppfödar Ingen och hon hade med sig Emil, Kiras brossa. Han är bara så fin:) Han gick jätte bra på utstälningen.
Jag ställde öven ut Loke, mammas hund. Han uppförde sig kanon-bra men påverkades alldeles för mycket av värmen. Han fick tyvärr tvåår båda dagarna, men han var finast i alla fall. :) Han verkade i alla fall vara nöjd med denna helg. Han fick vara med matte hela dagen, sen ligga på utställningen i sin bur och skälla på alla andra hundar som gick förbi. ANdra whippar gick dock bra.. ;P KIra fick en massa leksaker med sig hem också, Och en munkorg för Whipper race som vi ska börja ta licens på nu til hösten. Den tackar vi Inger för :)
Skulle kunna skriva en hel novell som denna helgen, men nu får det bli lite bilder i stället... :)



Vår lilla hörna...



Jag och Loke i ringen



Jag och Kira i rörelse..



Inger och Emil



Såhär trött blir man efter utställning..

just ja, efter utställningen på Fredagen, då det var så varmt åkte vi faktiskt till ell hund-bd oh badade hundarna. Det var väldigt uppskattat.. :)



Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag har bott på Rödlix camping 2 ggr en underbar camping MEN de där papillon människorna har varit där varje gång och de är likadana varje gång deras hundar står och gapar från kl 6-23 plus att de förvarar dem olagligt i sin bil i burar. Buhu för sådana människor. Sist vaknade vi dock av en schäfer som satt och vrålskällde i 30 minuter - ägaren hade bundit den utanför dusch huset medan den duschade kl 6 på morgonen - smart eller? Så tyvärr trots att jag älskar campingen blir det nog inget återbesök där. )=

2010-07-12 @ 08:01:15
URL: http://sagoruna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback