Djursjukhuset...

Igår snubblade Kira och slog i sitt ena framben. Det blev ett litet skrapsår och blödde lite. Men jag gjorde rent det och hon visade ingen svullnad eller hälta. Vi gick och la oss. I morse var framknäet stort som en pingisboll. Och hon ville inte gå på det.
Ringde djursjukhuset och fick en akuttid. Fick bära ut henne till bilen för hon inte ville gå.
Jag trodde hela tiden att det är nog inte så farligt. Men när vi kommer in tittar veterinären på henne och klämmer. Sedan bestämms det att hon ska röngas, en ortoped ska kolla på henne och ev. ska dom ta ledvätskeprov. Detta innebar att dom skev in min lilla råtta och förmodligen ska hon stanna över natten...
Så nu sitter man här, skit nervös och bara hoppas att tiden ska gå så att dom ska ringa.
Jag vill inte att hon ska stanna där över natt, är små nervös för att dom inte ska ha bra koll på henne osv. villket är löjligt för det är klart att dom har det.
Sen gillar jag inte tanken på att hon ska sova i en hundbur bland massa andra.. Hon ska sova under mitt täcke !!
LC tävlingen den 10 April kan vi glömma. Det blir bara Kelly som får springa... Och vi som hade tränat Kira så..  Men skit samma, bara hon blir frisk.. Åååå vad man mår dåligt när ens djur mår dåligt, jag är så lättrörd just med hundarna också. Så jag kunde knappt hålla tillbaka tårarna när jag lämnade henne där. Det är ju alltid en risk med att söva dom.. Men men update kommer.

Fick bara en dåligbild i morse där man inte ser svullnaden så tydligt..





Nu håller vi bara tummarna..

Kommentarer
Postat av: Lollo

Naaw...lille snuffisen då :( hoppas att allt blir bra med henne snart...så hemskt när djur o barn far illa....kram loppan

2011-03-31 @ 13:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback