Djursjukhuset del 2

Då var det dags för återbesöket på djursjukhuset med Kira i dag. Både jag och Johan åkte in med henne. Först vill dom skriva in henne och jag skulle få hämta henne senare idag. Men vi fick en jättebra veterinär som la om bandaget och skenan när hon var vaken. Hon tyckte att Kkira hade varit så duktig sist. Fick även se hennes röntgenbilder, och det såg bra ut.
Anledningen till att dom har gipsat henne trots att det inte är brutet eller någon spricka är att man gör det för säkerhetsskull med Whippet, greyhound och borde coillies. Anledingen är att deras "jobb" i Kiras fall Lc är så krävande för benen att man tar det säkra före det osäkra. Vi fick även en remiss till rehabliteringsträning med henne. Ska bli jättekul. Pratade med dom idag och vi ska förhoppningsvis sätta igång med det nästa vecka. För på Måndag åker gipset bort och hon ska endast ha stödbandag. Jag kan inte beskriva hur skönt detta känns. Att hon blir helt återställd. Och att jag fick med henne hem idag... Nu får hon följa med mig på jobb denna veckan så jag har koll på henne för det gäller fortfarande strikt vila och inga hopp..
Hon fick ett jättefint rosa bandage idag..



Så snyggt så...



Kelly ville mysa med Kira när hon kom hem idag..



Finaste lilla Kira...
Kelly är dock i prima form och ska tävla LC på söndag, ska bli jättekul..!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback