"... It hurt´s being with me..."

Vaknade med en så otroligt skön känsla i morse, dock ringde alarmet mitt i det bästa med drömmen.. Det brukar ju vara så. Men det gör ändå morgonen lite bättre..
Träningen igår var bra, mycket matcher och kast, det gillar vi.. var lagom trött när jag kom hem och tog hundarna på en runda, trots att det var mörkt.. Jag kan.. Sen slängde mig i en dusch och sen soffan och mys med hundarna.. sommande som en stock, och vaknade som sagt väldigt bra.. Har kommit på om jag inter trivs i mitt eget sällskap först kan ingen anna heller trivas i det. Man måste få tid att vara ensam, lära sig leva med sig själv.. Och det känns faktiskt jäkligt bra nu.. Farmor var här igår med och fikade och så fick jag en jätte fin lampa och så skämde hon bort hundarna lite. Dom fick bacon och broccoli paj.. Konstigt att dom blir galna när farmor kommer..

Gick till stallet i dag med hundarn och mockade, Bettan var en idiot häst idag, Gick genom alla trådarna, jag fastnade i dom och hon bara drog, stolpar och allt bara flög tur jag inte fick tråden om halse.. Jäkla häst..!!!
Men vädret var faktiskt skönt, kunde ha blåst lite mindre.. Men det var sol i alla fall..






och jag dom fick faktiskt ha täcke i dag med, det var bara 6 grader i morse.. och det blåser.. :)




Det är sså skönt när man kan ha dom lite lösa, Litar inte helt på Kira men hon har faktiskt börjat bli ganska lydig och det är kul att se att allt jobb med henne börjar löna sig. Hon kan gå lös och möta andra hundar osv. Hon har varit mycket knepigare att jobba med än Kelly som jag nog får säga har varit ganska enkel. Men jag gillar när man har lite att jobba med, det är lite som med hästar. Dom är som har mest vilja och äe lite svårare att få ordning på blir oftas bäst.. Kira har dessutom tagit sig jätte fint i vikt och klon har läkt fint..
Kelly har faktiskt gott ner lite i vikt och ser också ganska bra ut för tillfället men sen får dom också väldigt mycket motion just nu. Dom fick mycket innan också men inte som nu. Nu har jag bara mig själv och som att tänka på och behöver inte anpassa mej efter någon annan...
Nää nu ska jag sola innan jobb, sen i käll kommer farbro på  besök och ska bli lite snyggare i håret och sen långa runda med mamma och hundarna och kanske att man hinner kolla lite tv..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback