Nya bilder från stallet och ridningen..

Som lovat kommer här lite nya bilder på hästarna samt när vi red i paddocken i veckan..



Bettan med sin lunch..



Alla hästarna i vinterhagen.. Den blev så stor och fin nu :)



Caroline och Flisan. Caroline har sadelförbud då hon måste lära sig att få en korrekt sits och bättre balans. Vad är då bättre än att rida barbacka..



Ida och Pontus. Även här råder sadelförbud..



Tess och jag i en sidföring



Tess och jag igen



Tess och jag, Tess är ett varmblod som jag håller på att skola om till ridhäst. Vi har tränat lite drygt ett år nu och som ni ser går hon jätte fint i form i skritt, behärskar sidförflyttningar, framdels vändingar öppna och sluta jätte bra i skritten. Traven har hon precis börjat gå i form i. Så den håller vi på att träna upp. Kan även galopp, fattar rätt galopp i både höger och vänster. När vi köpte henne kunde hon inte ett dugg så det känns jätte kul att ha tränat henne från grunden. Med stor hjälp av min tränare Jan Winblad, sopm vi tränar för varanna vecka. Många ser så mycket ner på just varmbloden eller "travare" som dom kallar dem, Jag var också en av dem och fortfarande kan jag tycka att det kanske inte är den bäst lämpade hästen att ha som dressyrhäst. Då gångarterna inte riktigt är som på ex. Halvblod. Men som hobby häst tycker jag dom är perfekt. Och visst kan man hitta guldkorn här med och jag tror vi har lyckts med det. Hon är aldrig tränad till trav och det har nog hjälpt till mycket, sen är hon en av de mest lättlärda och arbetsvilliga hästar jag ridit. Fast hon inte alltid kan/förstår försöker hon utan att tjura. Hon är inte heller den stressiga typen och har inga typiska " travgångarter".( Den stressade skritten etc.) Det är synd att inte fler som köper " travare" Faktiskt tar sej tiden att omskola dem till bra ridhästar och visa alla att det visst går att få en bra ridhäst av dem. Men det tar tid och kräven en massa kunskap att om-muskla och skola om en travare till ridhäst.

Ja mycket  hästprat i dag men så är det ibland. :)




Ha en bra dag, nu ska jag laga middag och sen köra till ridskolan med lillsyrran och Flisan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback