Vanvårdade whippar i Bjuv

Fy fan vad jag mår illa när jag ser bilderna i dagens tidning. Jag visste om det redan förra veckna men trodde inte aytt det skulle se ut så.. Hur kan man bara göra så. Dom valparna kunde ju fått en bättre strat i livet. Och så tittar man på sina egna små hundar som ligger och har det bra i sängen.. Varför kan inte ala ha den turen.. Jag sitter och funderar och fundera... Man vill ju hjälpa, men frågan är hur tid och pllats fungerar. Tror tyvärr inte att tiden finns eller platsen. Hoppas det hittar bra hem i alla fall och djurägaren skulle man bara vilja, tja.. ord är nog överflödiga..
Dessa valpar har legat ute på blocket en runda för 5000:- st utan papper men ingen har väl velat köpa dem då när de sett hur de bodde. Och inspektörerna viste att kvinnan var anmälld sedan tidigare men dom var överbelastade och kunde inte övervaka henne. För jävla dåligt att en sån sak inte kan prioriteras högre och få fler anställda..
Åååå vad sur jag blir så här på fredags morgon..

Nu ska jag i alla fall köra brossan till stan, han ska på SM i Luleå.. Lycka till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback