Midsommar, en mini weekwnd i Älmhult.

Vid denna underbara strand fick vi campingplatser med denna utsikten på kvällen. Sjöstugans camping. Vi åkte dit med mamma och pappa och två husvagnar samt hundarna. Mina små odjur älskar verkligen att campa. På just denna campingen var där mycket hundar och barn. Där var jätte mysiga små stigar man kunde promenera runt sjön. Själva midsommar firade vi i Johans mammas stuga också det i Älmhult en liten bit bort,Boastad. Dom hade jätte mysig firande med midsommarstång, lotter, sång och dans samt tävling. Eftersom det var utomhus kunde hundarna få följa med. Trots att där var massor med folk uppförde dom sig exemplariskt. Dom är så himla lätta att ha med sig. Och gissa vem som vann tävlingen? Johan så klart, men han vann ju gott choklad så jag ska inte klaga.. :) I stugan fixade vi lite god mat, gjorde midsommarkrans till Caroline. Tror även att jag mamma tog någon bild när hundarna har krans, får kolla upp det. Johans mamma har en schäfer som heter Yxie, som också var med. Mina hundar är verkligen rasister. Speciellt Kelly, hon verkar inte gilla en enda sak med denna schäfer. Och så arg hon kan bli, visa alla sina snygga vita stora whippet tänder i ett försök att skrämma den räliga schäfer som inte verkar bryr sig ett dugg om den lilla arga whippet fröken. Men så är livet när man är liten. Men det bästa med denna mini weekend var nog att hundarna fick bada varje dag i hamnen, det är ju sötvatten där. Helt perfekt. Kira är ett riktig blötdjur, hon har nog kollat för mycket på Loke. Dom slänger sig tveklöst direkt ut i vattnet och hämta de saker vi slänger till dom. Semestern till ära hade jag faktiskt varit och köpt jätte fina flyt-leksaker till dom som var väldigt uppskattade. Apporterande fågelhundar kan slänga sig i väggen när man har två whippet.:) Dom simmar jätte snabbt och hämtar in sakerna och kommer med dem till oss.. Jag fick dock inga bilder när dom badar för jag ville inte riskera att kameran blev blöt. Men bilder efter när dom små liven skulle torka sig efter åt. Kelly badade inte som vanligt, liten badkruka där ja.. :) Stackars stackars lilla Kelly, först äcklig schäfer sen kastade matte henne i vattnet. Och nu ska hon behöva torka ute i trädgården.. usch vad livet är orättvist.. ;P Kira gillar att bada och har inga problem med att torka ute i solen, tvärtom.. :) I dag ska jag tatuera mig, blir till att tatuera in Kira tass avtryck med. Sen hoppas jag på en till, kanske två om han hinner. Men det berättar jag sen.. Fredag ska jag se den nya twilight filmen med Nina, ska bli super mysigt. Sen söndag är det KM i LC om det inte ska bli för varmt, men det ser vi mycket fram emot. Alla tre ska springa, men jag tror mest på Kira om jag ska vara ärlig. Jag hoppas att hon placerar sig på 10-i- topp listan. Hoppas kan man alltid.. :) Kelly är jag nöjd med bara just för att hon faktiskt springer.. Min lilla loppa.. Långt inlägg men så blir det när man inte bloggat på länge. Tack även till Pamela som passade hästarna när vi var bort. Nu går hästarna på bete, vi har tagit en runda hö på vår mark och vi ska ta en till tror jag. Ska bli kul att utfodra med sitt eget.. :) Bettan verkar tack och lov att hålla, men jag har ändå planer på att nog skaffa en häst till, Jag har ju tiden och kunskapen känner jag för att omskola/utbilda en till, man har ju vanan inne. Samtidigt som det hade varit skönt att någon gång få rida en relativt färdig häst, men så mycket pengar har jag inte så jag kan köpa det. Men men vi får la se.. :) Nu väntar jobb, Pia har semester så jag är ensam..

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Visst är det skoj med camping :)



Jag och min sambo testade på campinglivet rejält förra året med två av våra hundar (schäfer och papillon) förra året när vi gav oss ut på en cykelsemester från Kiruna till Ystad.



Det är en utmaning att lyckas stänga in vilda vovvar i ett tält.



Vi siktar på husbil inför vår nästa långsemester! :)

2010-07-01 @ 02:25:54
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback