Händelserik månad...

Då var det redan Tisdag igen, helgen tillbringades som vanligt i röstånga. Kira har dock tagit årets första heldopp. Dom sprang och lekte på ett fält intill en sjö med brygga, helt plötsligt får Kira för sig att hon ska springa på bryggan. Varpå jag säger till mamma, hon kommer inte att stanna när bryggan tar slut. Och vad gör Kira? Jo, fortsätter rakt ut i sjön. Och den är ganska djup så hon bottnade inte och kom inte upp för bryggan var för hög. Så jag fick springa dit och hämta upp henne. Men hon bara riste av sig vattnet och fortsatte att springa som inget hade hänt. När vi sen kom ner till husvagnen fick hon tjockt täcke och ligga i solen.. Lilla råttan..
Söndag åkte vi till Landskrona, rundbana. Kelly sprang från stängd bur, gick ganska bra, men hon är inte så snabb diekt... :) Kira sprang från handsläpp och var jätte duktig. Hon är riktigt startsnabb den lille, hon var även rätt snabb varvet runt. Ska pröva starta henne från bur nästa gång tror jag.

Denna månaden händer en hel del för Kira, Lc träning nu på Söndag. Vi hoppas på att hon klara sitt sista licenlopp och får sin LC licens. 15 Maj är det vinthundsutställning i Höör, vi ska träffa upfödar Inger och ställa ut Kira. 23 Maj ska hon genomgå ett MH test ( Mental Hälsa test) Har gjort detta test med både Kelly och Loke och det är jätte bra tycker jag. Man får reda på så mycket om sin hund.

Jag är ju då fortfarande sjukskriven, till hundarnas glädje... Så nu ska jag upp med pappa till stallet och städa samt fixa lite nu när vi äger det. Vi gjorde ganska mycket i går och ska fortsätta i dag. Sen på Söndag ska hagarna dras om. Vad jag längtar.. Nu när allt skräp är bort så ser det ut som ett stall igen, och man har både paddock stora fina hagar, sadelkammare som jag är jätte nöjd med och nu ska vi fixa omklädnings/fika rum och sätta upp en grill. Kommer till att bli så snyggt... Johan ska även fixa lite där inne i stallet, byta ut en bräda som den ena hästen tuggat upp och bygg om en mini box, hoppas han kan fixa det i kväll...

Nu ska jag ta en morgon promis med hundarna..

Bilder kommer från söndagen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback