Tre nötter i samma lopp..

Eftersom vi få inte är som alla andra och inte har en anning om vad man bör och inte bör göra på rundbana i Landskrona så satte vi alla tre påarparna ( Loke, Tilda, Kelly) i samma lopp.
Tilda
har sprungit det innan och var het på trasan men hon hade nog inte sprungit ur stängd bur.
Loke
är tänd som alltid på trasen men har heller aldrig startat i stäng bur och,
Kelly som inte vill springa alls och som aldrig har startat i bur.
Ja, dessa tre hundarna stoppade vi in i burarna, fast dom var öppna bak och de for iväg som tre pilar runt banan. Kelly SPRANG, jag är så glad över att min lilla råtta har fattat och faktiskt sprang hela loppet. Tiden var ganska usel och Loke vann överlägset över de två damerna.

Loke fick nog 22
Tilda fick nog 24
Kelly fik nog 28


Vi är nöjda i alla fall och alla tre hundarna sprang jätte bra. Så nu satasar vi på att ta licenser med dem till nästa sänsong.
Hund blir det ju hela helgen då det är Malmö i morgon för Kira bus mus... Som var lika tänd på trasan i dag som alltid. Jag tror hon kommer bli en alldelles utmärkt löpar hund.. Hon har mycket mer driv än Kelly. Men Kelly är Kelly och det finns ingen annan som henne, min lilla råtta...=)

Nu blir det pizza med familjen då alla var för trötta för att laga mat. ska bli gott med mat nu när man stått och frusit i två timmar ute..

Ha en bra Lördagkväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback