Utställning Bosjökloster...

Det kunde knappt ha varit sämre väder att starta dagen med, ösregn.. Toppen. !! Kira som avskyr regn. Usla parkeringar på utställningen.
Men jätte kul att träffa Inger från Klenods och andra som har hundar därifrån.. Jag fick ju se Kiras mamma Klenods simone.. Det hade jag inte gjort innan och hon var jätte söt och hade en väldigt trevlig matte.. =)
Fick även se Kiras syskon.. =)
Whippe valparna dömdes sist, men det var ganska bra för vädret var helt OK då.. Hon gick med två andra tikar som båda var från samma kull. Men dom hade hård tränat dom betydligt mer än jag hade gjort med Kira, men hon är bara 4 månader precis så hon får vara valp.. =) Hon är ju så extremt nyfiken..
Hon kom 3a. av 3 men hon fick Heders Pris..
Kritiken:

" Elegant tik med bra balans. Bra huvud. Bra hals längd. Bra kropp för åldern. Bra svanssättning. Bra benstomme. Bra tassar. Bra rörelser för åldern. "

Så hon fick ju toppen kritik men hon var inte så lätt visad, tyvärr.. Men vi ska träna på tills nästa gång..=)




Kiras mamma



Klenods Tristan, (Ville) Jätte söt =) Även där väldigt trevlig matte och husse.. =)



(Kira)
Usch villet räligt halsband man måste ha på sej... !!




Inger gör ett försök med att ställa upp henne...



Det räliga kopplet igen.. !!



Stå på bordet gick ganska bra...


Allt som allt var det en rolig dag med massa fina hundar och jag är super nöjd med Kira, Min lilla bus mus




Kommentarer
Postat av: Marie

Grattis Kira!



Superbra jobbat!



Hälsar Ville

2009-05-24 @ 21:46:52
Postat av: Anonym

Så kul! Ja, det där med att öva, det är inte min grej det heller... ;-)

2009-05-24 @ 23:03:35
Postat av: Jeanette

2009-05-24 @ 23:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback