Newkins Kelly

Nu har man längtat i nästan 1 månad på att få hämta vår valp..!! Och i morgon så är det äntligen dax.

Det är anledningen till att jag har valt att skaffa en blogg så att alla som är nyfikna på henne ska kunna följa henne och oss. Jag kanske ska börja med att berätta lite om oss.

Jag och min sambo Johan bor i påarp i en söt liten marklägenhen. Vi flyttade hit i November förra året, eller rättare sagt Johan gjorde det. Jag har alltid bott i påarp och trivs väldigt bra. Jag har ju mina hästar här i vårt stall så det är väldigt praktiskt att bo här.
Nu när vi båda jobbar och står i har vi beslutat oss för att köpa en hund, vi har sedan innna 2 katter. Thule och Divan. två blansras katter som bara hittar på massa bus.. =)
Innan vi bestämmde oss för att skaffa en valp hade jag redan kollat med min chef om jag kunnde ta med hunden dit. Hon har själv sin hund där. Det gick givetvis bra för vi ska ju ha en likadan. Vi bestämmde oss oxå för en Whippet valp.
Det tråkiga var att vi letade och letad i Sverige efter en tik valp men utan resultat. Då hittade jag en jätte söt lite flicka i Danmmak. Eftre lite pappersarbete och dispans från Jordbruksverket fick vi godkänt för att ta in henne till Sverige. Det var mycket lättare än jag trodde.
Så nu har man längtat i ca 1 månad på att få hämta vår lilla tjej, har kännts en evighet. Men vi har fått en massa bilder på henne. Kennlen som hon är uppföd på heter Newkins, och dom har varit jätte trevlig och tillmötesgående.

Det är många som har frågat om jag inte kan blogga lite om henne och hur allt går, bla kennlen är ju nyfiken på alla hennes framsteg. Detta och är oxå ett bra sätt att spara alla bus hon kan tänkas hitta på... Men vi är nog förberede på det mesta...!!

Så i morgon är vi hundägare till lilla KELLY, som vi valt att kalla henne...!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback